Per Spoor

20130916_152136.jpgEind juni ontstond het leuke idee om een dagje te gaan “treinen”. Er zijn vaak van die aanbiedingen bij Kruidvat, Blokker en de NS. En ja hoor, nog die zelfde week een leuke aanbieding via de Spoordeelwinkel van de NS; 2 dagkaarten voor € 25,- i.p.v. € 98,- Dat werd dus twee dagen “treinen” en al snel werd daar een overnachting in een nog onbekende stad tussen gepland.

Het plannen van de trip liet best lang op zich wachten, begin september werd de knoop doorgehakt, het werd zondag 15 en maandag 16 september. Toen nog de bestemming. De voorkeur ging uit naar Lochem, maar het beoogde hotel had geen kamer meer vrij. Overnachten in Hengelo leek een goede keus, twee dagen van te voren geboekt bij Hampshire City Hotel Hengelo.

M’n fietsmaatje Gerard zou op 15 september 60 worden en voor hem werd begin september spontaan een “surprise” bedacht op die zondagmiddag. Tja, wat nu? Zoiets wil je niet missen!

Het treinavontuur begon zodoende op zondag rond 16.30 uur op Rotterdam Centraal.

De trein met rechtstreekse verbinding vertrok om 16.50 uur, dus nog even tijd om gauw wat te eten te halen voor in de trein. De reis verliep heel vlot, iets over zevenen aankomst in Hengelo en direct naar het hotel. Zeer vriendelijke ontvangst en wauw, wat een kamer!

Dat hapje voor in de trein had ons op de been gehouden, maar rond 8 uur besloten we toch maar wat te gaan eten. Op weg naar het hotel was “Eetcafé De Buurman” ons opgevallen vanwege de locatie, het zal er wel wat sjiek uit. We besloten toch maar hier een hapje te gaan eten en dat is goed bevallen! Het “Zomer Menu” bestond uit; Serranoham met meloen, heerlijk biefstuk met pepersaus en als dessert vers fruit. Dit vergezeld met een heerlijk glas Argentijnse Makia Malbec maakte het tot een uitzonderlijke maaltijd. Kan me niet herinneren dat ik zo intens heb genoten van een diner. Als afsluiting een kopje koffie en dan terug naar het hotel.

De volgende ochtend genoten we van een voortreffelijk ontbijtbuffet. Daarna even in de omgeving gewandeld, uitgecheckt en rond 11.00 uur naar het station.

Rond 11.15 uur vertrokken met een dieseltrein richting Zwolle, erg veel vertraging. In Zwolle overgestapt op een intercity naar Groningen, dit verliep gelukkig voorspoedig. Rond 13.45 uur kwamen we aan in Groningen. We hebben de Martini toren bezocht, koffie gedronken op een terrasje en rondgelopen in Groningse binnenstad. Het was prachtig weer, we hebben voor één flinke bui moeten schuilen, dat had wel wat; ‘On Top of the World’.

Rond 16.15 uur vertrokken we richting Utrecht, na een reis van bijna twee uur, verdwaalden we op Hoog Catharijne. Hier ben ik opgegroeid, maar wat is dat veranderd!

Mijn moeder had 28 jaar een cafetaria op de Mariaplaats, even herinneringen ophalen op het plein, bij het conservatorium, langs de grachten en uiteraard bij de “Dom”. Onze maaltijd genoten we bij “Eetcafé De Vingerhoed”, een gezellig restaurant met prima eten.

Het treinavontuur liep op z’n einde. De wandeling terug naar het station en dan huiswaarts.

Foto’s van een paar intens leuke dagen

Over Esther

Met een visuele uitdaging op zoek naar de mogelijkheden zoveel mogelijk uit het leven te halen. Vrijwilligerswerk en lekker sporten geven structuur en voldoening. Dankbaar voor mijn lieve man, huisdieren en dierbaren geniet ik volop van het leven!
Dit bericht is geplaatst in Er op uit. Bookmark de permalink.