Oliebollen verbranden

“Preventief vet verbranden” noemden ze het gisterochtend tijdens de training. Volgens mij werkt het zo niet, maar leuk bedacht. Trainen op vetverbranding is overigens geen slecht idee, al bijna twee weken heb ik iedere vorm van terughoudendheid, voor wat betreft eten, over boord gegooid. Oliebollen, kippenpootjes, chocolademousse, vlaai, toastjes, croissants en nog veel meer. En wat te denken van de overheerlijke kerstmaaltijden! We zijn er nog niet…. Oud en Nieuw hoort natuurlijk ook in stijl gevierd te worden.

Met al die extra vetten en suikers in je lijf valt het hardlopen nog niet eens mee.  Laat ik je zeggen dat duurloopjes op vetverbranding zodra aangekondigd zeer aantrekkelijk lijken, maar eenmaal bezig behoorlijk pittig zijn.

Donderdag zijn we hiermee begonnen, een training van bijna 9 km. 5 min. duurlooptempo, 1 minuut versnellen. Wel iets korter getraind, want we moesten natuurlijk wel op tijd terug zijn voor de Eindejaarsborrel. Een heel gezellige avond na de laatste avondtraining van het jaar met een overvloed aan heerlijke hapjes.

Gisterochtend ruim 11 km. 3 min. duurlooptempo, 1 1/2 min. uit het tempo. Er werd niet gezegd “versnellen”, dus wandelen mocht ook. Bij terugkomst een heerlijk bakkie koffie met appelgebak, want Marion is jarig geweest.

Vandaag heb ik met Ben zo’n 4,5 km. gelopen bij de Oude Maas, rustig tempo, tussendoor wandelen. Dankzij het lopen heb ik nog steeds een redelijke verhouding met m’n weegschaal. Vanaf 2 januari weer regelmatig en gezonder eten. Ik ben al dat ‘gevreet’ nu ook wel een beetje zat.

 

Dit bericht is geplaatst in Sport met de tags . Bookmark de permalink.